Arne Slot: ‘Kraanwater lekker en gezond’

| 09-09-2013

PEC Zwolle United, de maatschappelijke tak van PEC Zwolle, heeft maandagmiddag tijdens een persconferentie in het IJsseldelta Stadion de bewustwordingscampagne ‘Kraanwater, graag’, van drinkwaterbedrijf Vitens, gepresenteerd. Samen met de aangesloten partners Wavin, Zilveren Kruis Achmea en Abbott Laboratories gaat PEC Zwolle United zich actief inzetten om het drinken van kraanwater te promoten.

© Hans Smit - Zwolleinbeeld.nl

Zo wordt de campagne op wedstrijddagen in en rondom het IJsseldelta Stadion onder de aandacht gebracht; onder meer door een promotiewagen waar fans op een leuke manier worden geïnformeerd. Tevens spannen PEC Zwolle United en haar partners zich samen met stichting Join the Pipe in voor het plaatsen van openbare tappunten op straten, sportclubs en scholen. In het IJsseldelta Stadion worden voor de selectie- en jeugdspelers ook openbare kraanwater tappunten geplaatst. PEC Zwolle United wil in de regio Zwolle graag een bijdrage leveren aan de voorlichting over het belang van het drinken van kraanwater. De uiting ‘Kraanwater, graag’ op de PEC Zwolle-wedstrijdshirts is een middel om de campagne ook landelijk op de kaart te zetten.

Verder werd tijdens de persconferentie onthuld dat clubicoon Arne Slot, ambassadeur van PEC Zwolle United, zich aan de campagne van ‘Kraanwater, graag’ verbindt. PEC Zwolle-middenvelder Jesper Drost wordt het gezicht van de campagne. Slot: “Het is belangrijk dat ook de jeugd zich bewust wordt dat het kraanwater in Nederland van hoge kwaliteit, lekker en gezond is. PEC Zwolle United wil er de komende maanden aandacht aan besteden om dit bij zowel de jeugd als de oudere generaties onder de aandacht te brengen.”

PEC Zwolle United, PEC Zwolle

Deel deze pagina:

Gerelateerd nieuws