LIVE: Tussenstanden op de Zwolse voetbalvelden
RSS

Nieuws

‘Tour is netwerken voor het goede doel’
Gepubliceerd op vrijdag 19 september 2014 om 19:24

Countus Zwolle organiseert vrijdag 26 september voor de vierde keer de Tour de Countus. Tijdens de tocht fietsen ondernemers gezamenlijk voor het goede doel: Stichting Tegenkracht. Zo ook Arjan Biel en Henry Teusink, respectievelijk de eigenaren van reclamebureau NoConceptNoGlory en restaurant De Mol. “De Tour de Countus is een ontzettend goed en leuk initiatief”, zegt laatstgenoemde.

Henry Teusink behoort tot de harde kern van het deelnemersveld, want hij rijdt vanaf de eerste keer mee. “Die afstand was de eerste keer geen grapje”, zegt hij lachend. Naast dat Leusink elk jaar de tour rijdt, verzorgt hij met zijn Zwolse restaurant De Mol ook al vier jaar de catering tijdens de tocht. En dat doet hij maar al te graag. Via de tour bouwde de Zwollenaar zijn netwerk uit en haalde hij direct een grote catering-opdracht binnen. “Tour de Countus is een ontzettend goed en leuk initiatief, want voor alle partijen zit er iets bij. Voor Stichting Tegenkracht, voor Countus en voor de ondernemers die meefietsen.”

Het is misschien wel de kracht van de Tour de Countus. Veel deelnemers die eenmaal een keer hebben meegedaan blijven plakken. Zo ook Arjan Biel, die net als Teusink voor de vierde keer meerijdt. Hij is een fervent fietser en heeft zeker geen moeite met de 80 kilometer, maar toch kijkt hij uit naar de tocht. “Het geeft een goed gevoel om met zo’n groep te fietsen, want je rijdt met z’n allen voor een gemeenschappelijk doel. Dat schept een band.” Nu wordt de tour eens per jaar gehouden, maar van Biel mag het wel vaker. Ook met het oog op het contact met zijn mede-ondernemers. “Nu is het contact soms te vluchtig en visitekaartjes neem je ook niet makkelijk mee op de fiets. Wel staat mijn naam op de fiets, dat werkt super.”

De twee ondernemers spreken van een heuse win-win-situatie. Er wordt geld opgehaald voor het goede doel, terwijl de ondernemers werken aan hun netwerk. “En dat is een mooie combinatie”, vindt het duo. Wie meerijdt raakt betrokken. Met de stichting, met de verhalen, het is iets wat de twee ondernemers hebben ondervonden. “Wat bijvoorbeeld ambassadeur Martijn Ganzevles heeft meegemaakt, is aangrijpend. Het is geweldig dat hij zich nu op deze manier inzet voor de stichting. We weten daardoor precies waar we voor fietsen.”

Gerelateerd nieuws